tisdag 12 mars 2013

Stillestånd.

Det har stått ganska stilla på bloggen på sistone... jag läser, men inte i den utsträckning jag brukar. Detta av en massa orsaker: magsjuka i två omgångar, tråkiga besked, mycket skolarbete och allmän trötthet. Varför jag aldrig skriver nåt mer allmänt inlägg istället för bara recensioner har jag ingen aning om. Det kanske jag borde börja med?

Just nu är i alla fall både jag, maken och båda sönerna friska. När jag kom in till Skrutten (äldsta sonen) imorse hade han lagt sin nattlampa i sängen och låg och läste Bamsetidning. En blivande bokmal det där! Han är bara drygt sex år men läser redan i stort sett fullt ut. Favoriterna just nu är Harry Potter, som vi läser högt varje kväll och Bamse. Han har ett fantastiskt minne och kan i stort sett perfekt återge handlingen i HP-böckerna. Mitt bokmalshjärta sväller av stolthet!!! <3

Ikväll skall jag dock ta mig en riktig läskväll har jag planerat, från barnen lagt sig tills det är dags för mig själv att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar