lördag 8 december 2012

Flammande skyar av Nora Roberts

Jag har älskat nora Roberts böcker från den dag jag lade ögonen på den första. Jag har nog läst minst tio stycken och aldrig blivit besviken! Hon hör till mina favoritförfattare, helt enkelt.

Nate flyttar till Alaska för att arbeta som polischef i en liten stad vid namn Lunacy.  Han vill bort från Baltimore och allt tråkigt han upplevt där, både privat och i yrket som polis. Han är deprimerad och trött,  men beslutsam att klara vintern i Alaska.  Några bergsbestigare gör ett ovanligt fynd och en härva utan dess like framträder.  Nate strävar efter att finna svar,  men han finner även så mycket annat....

En bok om vild och vacker natur,  människor,  kärlek,  hat,  död och livsglädje.  

Jag kommer nog aldrig sluta läsa Noras böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar