måndag 12 november 2012

Inte han! av Sheila O'Flanagan



Det här var min andra e-bok och min andra bok av författaren i fråga. Jag gillar hennes sätt att skriva, så pass mycket att en till bok av henne är på väg hem till mig från adlibris just nu!

Andie och Jin är systrar, men lever helt skilda liv. Andie räknas som den "misslyckade" av de två, som fastnat i sitt arbete som musiklärare och som officiellt lever ensam i en liten lägenhet. Men varför är hon inte intresserad av de män hennes syster försöker sätta ihop henne med? Systern, Jin, som lever ett så "perfekt" liv i ett fint hus som hemmafru till en karriärist. Hennes make har pengar och inflytande, men är allt så bra som det verkar?

När systrarnas mamma Cora kommer hem från en lyxkryssning med en ung, snygg amerikan vid sin sida vänds allt över ända. Alla hemligheter kryper fram och många förändringar kommer till skott. Vem är han? vad gör han här? Och är hans hemligheter smutsigare än någon annans?



Jag vet inte varför, men jag fullständigt slukar alla böcker som utspelar sig på Irland. Det är något med det landet som attraherar mig enormt. När boken dessutom är så välskriven som den här är det ju ett rent nöje. Detta är chicklit när den är som bäst! Ibland är det så skönt att läsa sånt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar