onsdag 29 januari 2014

Jenny S av Denise Rudberg



För ca ett år sen läste jag Åse av Denise Rudberg, vilket är del 3 i denna bokserie. Det är så himla typiskt mig, att börja i helt fel ände. Men men, nu har jag "rättat till" det genom att läsa först Jenny S och sen påbörja även Matilde.

Jag har för mig att jag tyckte att Åse var mer fängslande och välskriven, men jag tyckte även om Jenny S! I boken får man följa Jenny, som är ganska försynt och lite "grå mus" sådär. Jenny är 30+ och har varit ihop med Jocke sen de var tonåringar, hon har jobbat på samma bank i Habo i många år och är överlag inte särskilt ombytlig och wild and crazy precis.

Men plötsligt lämnar Jocke henne för Jennys bästa vän och fostersyster Katta. Världen ställs på ända och Jenny fattar plötsligt beslut på beslut som tar henne vidare. Hon blir handlingskraftig och tar för sig! Vi får följa Jennys förvandling och väg till att resa sig igen.

Klassisk feelgood helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar