söndag 5 januari 2014

Nytt läsår.

Jag slutade visst blogga i maj. Jag vet inte riktigt varför det blev så, mer än att jag hela sommaren hade sjukt mycket hälsoproblem och att jag sen på hösten hade ett stressande jobb. Ingen ork och lust. Läst har jag gjort nästan hela tiden, dock väääldigt dåligt över sommaren så jag kom inte upp till mitt mål på 100 lästa böcker. 94 lästa böcker blev det dock och bra mycket mer än 25 nya författare, tyvärr sämre med klassikerna.

Har satt nya mål inför 2014:

25 nya författare
Böcker som utspelar sig i minst 20 olika länder
8 klassiker

Jag har ju en hel del böcker obloggade nu så jag skall försöka skärpa till mig med inläggen. Mitt arbete innebär två timmars pendlingstid/dag nu så lästid saknas verkligen inte! Jag tycker än så länge att det går bra och ser det som lyxig egentid, tåg är rätt bekvämt att åka jämfört med buss.

Just nu är det dock fortfarande jullov och det finns med detta gröntrista väder rätt hyfsat med lästid även på hemmaplan. På gott och ont... jag (och barnen) längtar också ut i pulkabacken! Även om min sjuåring tycks utvecklas till en bokmal i mina proportioner och gärna slappar inne med en bok med. :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar