onsdag 15 januari 2014

Stormsvala av Marianne Cedervall


Det här är den fjärde boken om Mirjam och Hervor, jag har älskat alla böckerna. Fast om jag skall vara helt kritiskt ärlig så är nog den här den jag fastnade minst för. Den är absolut inte dålig, men inte lika fängslande förän alldeles i slutet.

I Stormsvala får vi (äntligen) följa väninnorna till New york där deras döttrar bor och har öppnat ett svenskt spa. Mirjam och Hervor åker naturligtvis dit för att hjälpa till och de hamnar naturligtvis mitt i en liten härva. Och de är lika fantastiska som vanligt! Man kan inte låta bli att känna sympati med vare sig lapplandshäxan Hervor eller gotländska Mirjam - ett sånt radarpar! Storyn byggs upp med märkliga brev, okända eventuella syskon och hämndbegär....

Jag hoppas verkligen på att vi får fortsätta följa dessa kvinnor i många fler böcker, för det här gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar