söndag 21 oktober 2012

Mörk jord av Belinda Bauer.

Jaha, då har jag läst min allra första e-bok, om man bortser från en del trist kurslitteratur... praktiskt att så fort jag haft nån minut över kunna plocka fram mobilen och läsa några sidor må jag säga!

Själva boken då? Fängslande, gripande, skrämmande. De tragiska skildringarna av den stackars Steven som inte känner sig älskad. Hans strävan att finna skelettet efter hans mördade morbror Billy, hur han tror att det fyndet skall ge honom mammans och mormoderns kärlek.

Och inte minst inblickarna i en seriemördares iskalla tankar och sinne.

Ihop med den fängslande miljön på en engelsk ljunghed får det läsaren fast. Man kan nästan känna doften av ljungen och höra ljudet av spade i jord.... fascinerande! Nu skall jag bara läsa de andra två böckerna av Belinda Bauer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar