lördag 13 oktober 2012

Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson.

Åh vad jag älskade den här boken! Allt med den. Från miljön i vackra Dalarna till Veronikas trasiga själ, eller mest det faktum att själen faktiskt läker. Jag älskar även den lite märkliga, truliga Astrid. Hon påminner mig till utseende och klädsel om min egen farmor på något vis.

Veronika flyttar till ett hyrt, gammalt hus i Dalarna och en märklig vänskapshistoria påbörjas. En djup vänskap som sträcker sig mellan generationer och sånt fascinerar mig!
Många mörka hemligheter yppas, många känslor som aldrig sett ljuset tar de fram och vädrar med stöd av varandra. Den gamla kvinnan och den unga dito, två trasiga själar som utvecklar en innerlighet som man avundas.

Jag vill också ha en tantgranne att äta middag och gå promenader med!

Ska du läsa bara en feelgoodbok - välj den här! Den är briljant och välskriven och lämnar ett stilla leende och en varm känsla i hjärtat efter sig.

Det är en vacker bok - som ett utsökt konstverk och jag ser fram emot att läsa fler böcker av Linda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar